Frukost och en penna

Satt och åt min frukost när jag fick syn på två möss som sprang utanför köksfönstret och samlade ihop frön. Urgulliga! Ville bara säja det :P
Iallafall..när jag satt där i köket började jag skriva lite på tepåsepappret. För jag kom att tänka på en diskussion jag haft på en tjejmiddag ett tag sen. Då pratade vi om illegala invandrare som kom med båtar till Grekland, och blev nedskjutna på order av staten. Tänkte mig att jag simmade där i havet liksom...
---
"Swimming in an ocean with too much water
I know I won't make it across the border
Laws are laws, but life is not life
I look into the sun and think of what my life has become
Soon I realise, the pain goes much deeper than my eyes
A father sees his daughter drown as she sinks beneath the waves
There's nothing he can do but to follow her too.
In a parallell universe where people did not blame,
we would have had a normal life in the country to wich we came"
Morgonlåt: Jag kommer (Veronica Maggio)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0