Kärlekens 10 dygder

Läste i någon random tidning där det enligt en professor fanns 10 personlighetsdrag hos en eventuell partner som ökade chanserna för ett långvarigt förhållande. Dessa "dygder" var:
  • Snällhet
  • Mod
  • Optimism
  • Tolerans
  • Lojalitet
  • Flexibilitet
  • Humor
  • Ärlighet
  • Intelligens
  • Skönhet
Jag tycker det stämmer ganska så bra. Men jag undrar om dem menar ärlighet i alla lägen? Jag menar en vit lögn måste väl ändå vara nödvändig ibland? Och det där med snällhet... det är inte alltid bra att vara för snäll. Överdrivet snälla killar har en tendens till att vara lite mesiga, och då blir det ju nästan som att man trycker ner dem istället... :( Men man ska ju absolut inte vara dum såklart!
Intelligens känns givet, men man måste väl inte vara värsta IQ-barnet för att bli eftertraktad? Personligen gillar jag att vara den smarta, ibland :P Tolerans är väldigt bra, men man måste ändå ha en gräns så att folk vet sin plats lite grann. Vissa saker är helt enkelt inte okej och då är det inte läge att vara tolerant!

För övrigt läste jag en sjukt intressant artikel om vad som händer med hjärnan och kroppens hormoner när man är nykär. Länkar den här så kan ni läsa själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0