Städar upp mitt rum och mitt liv

Har just fått bort alla kläder från mittt golv. Åå va det var skönt. Min hund hade börjat göra sig ett litet permanent bo bland högarna och då vet man att det är dags...

Satt uppe sent igår och började skriva på mitt reportage om Sydafrika som ska publiceras i studenttidningen synapsis. Det är fan jättekul att skriva! Mest kommer den handla om AIDS-epidemin men också lite om landet i allmänhet, politiska ledarna och landets framtidsutsikter. Har bara skrivit brödtexten än så länge. Men huvudrubriken blir nog något i stil med "Afrikas rikaste och sjukaste land- SYDAFRIKA- där politiken trotsar verkligheten". Tänker nog göra en liten illustration till också, men kan inte riktigt komma på hur den ska se ut. Gärna något symboliskt, typ expresidenten Mbeki som sitter med ögonbindel och en lång kö av människor som slingrar sig bort i väntan på mediciner. Lite svårt att beskriva bilden jag har i huvudet, men får ta och lägga upp en liten skiss sen när jag börjat på den :). OM den blir okej alltså, annars skiter jag i det haha.

Nu ska jag nog fortsätta skriva lite på den där artikeln, för senare ska jag hem till Hanna-panna och kolla film, MYS!

Och juste, jag har beslutat att skita i statistik tentan. Jag har inte ens dåligt samvete för det, typ det bästa beslutet jag tagit på länge! Ska fokusera på omtentan i neurologin som jag har om några veckor istället. Den här gången ska jag naila den jävla tentan!! I'm so on it.

Här är vad jag lyssnar på just nu:
http://www.youtube.com/watch?v=zI4D1QOLGuM

Kärlek :) /Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0