Få inte panik. Chilla

Oj vilken dag. Ingen energi kvar.
En del oro och en del tårar. Nu känner jag mest bara en avtrubbad känsla. Har skrivit färdigt en artikel om aids i sydafrika som raderades när datorkabeln åkte ur, en timme före deadline dessutom. Det gav ytterligare lite härlig panik. Som tur var samlade jag ihop mig, gjorde om skiten, och det ordnade till slut upp sig hyffsat iaf.

Alla dessa extrema svängningar i humöret kan inte vara bra för själen! Ser fram emot att bli en tedrickande pensionär, och ha mitt på det torra.

Så, planen är att jag ska på kortfilmsfestival på tisdag. Det betyder tyvärr att jag missar gospelkören, men det är det helt klart värt :) Nästa gång ska jag inte missa, lovar! Det var ju faktiskt väldigt kul att gå på och vår körledare är något av en svensk Mariah Carey. Körmänniskor är en väldigt glad och social skara människor. Bra umgänge för själen! Ooops, jag börjar inte låta kristen va? Allt jävla tjat om själen :)
Temat för kortfilmsfestivalen är "Kropp och själ", kom jag just på. Det är tema själen på hela det här inlägget helt enkelt.

För övrigt känner jag lite av en slags hatkärlek till min lugg just nu. Längtar efter tiden då man slapp tvätta en fettig lugg varje dag. Samtidigt så är det ju najs med lugg när den är nytvättad och plattad... men orka hålla på med sånt varje dag? Tvingas mer eller mindre att göra det nu.

En förut luggfri Amanda:


Och en nu desto luggigare Amanda:


Kärlek! /Amanda



Kommentarer
Postat av: karin

Jävla berg- och dalbanor!! Men bra att det löste sig till slut, hoppas det gjorde det med artikeln med! Jag ser också fram emot att vara pensionär.. Tror jag skulle passa som det, haha!!

2011-02-14 @ 07:21:52
URL: http://glasblasarensbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0