Gospel, hallelujah!

Min storebrorsas tjej är med i en gospelkör i Helga trefaldighets kyrka, bredvid domkyrkan här i uppsala. Har bara träffat henne en gång, på julafton, men ska med henne och sjunga nu på tisdag! Det ska bli jävligt kul. Både för att jag får SJUNGA men också för att hon är så schysst och cool. Hon är typ... som jag? haha nerå. Men det är sjukt när man träffar någon och så känner man att man connectar direkt. Jag sa senare till min bror att hon är giftasmaterial. Han får tänka på saken :P

I typ en sekund tänkte jag först att det kanske är skumt att börja hänga med sin brorsas flickvän utan att han vet om det. Men jag släppte den tanken ganska snabbt, för egentligen, vad är det som är så jävla konstigt med det? Eller bryter jag mot någon slags outtalad social regel?

Iallafall, hoppas att det inte bara är en massa religiösa människor som är med i den där kören... inget fel med att vara religiös om man känner det behovet, men det skulle nog få mig att känna mig illa till mods att vara en del av en sån grupp. Att vara i en kyrka över huvud taget ger mig andningssvårigheter ibland! Typ som en tyngande känsla över bröstet. Vet inte varför, kanske är ilska jag känner för allt ont som skett i kyrkans namn genom historien? Nja, men snarare för att jag äcklas av hela konceptet. Rent hyckeri helt enkelt.

Som jag ser det var kyrkan förut en symbol för skuldbeläggning, manipulering och utnyttjande av människor, och är idag mest ett skämt. Det är bara för att dem kan vara vackra att se på som jag på något plan uppskattar deras excistens. Egentligen borde alla kyrkor klassas som kulturella monument och ägas av staten, inte ägas av ett kristet samfund. Men orka jiddra vidare om saken.



I gospelkören kör de tydligen utan texter, så nu ska jag lära mig tre sånger på två dagar!
Klicka på länkarna här nere för att lyssna på dem:

Hallelujah you're worthy

How I love the name

My life is in your hands


Oh Hallelujah and god bless!
:D
/Amanda

Kommentarer
Postat av: karin

Även uppdatering från gospeln önskas! :)

2011-02-12 @ 13:35:57
URL: http://glasblasarensbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0